Rea! Stertman Motorsport VAG MQB 2,0TFSi STM350 uppgraderings turbo Visa större

Stertman Motorsport VAG MQB 2,0TFSi STM350 uppgraderings turbo

stertman-mqbea888g3stm350turbo

Ny

Vi på Stertman Motorsport började utveckla turbos till EA888 gen 3 motorn redan under 2015, i synerhet då original turbon på högeffektsvarianten med IS38 turbon hasr driftstörningar. Men även den mindre IS20 turbon som sitter på Golf GTi, Octavia RS, S1 bland annat även den haft driftstörningar. 

Mer detaljer

33 995,00 kr

-9 000,00 kr

42 995,00 kr

Lägg till i önskelistan

Mer information

Vi på Stertman Motorsport började utveckla turbos till EA888 gen 3 motorn redan under 2015, i synerhet då original turbon på högeffektsvarianten med IS38 turbon hasr driftstörningar. Men även den mindre IS20 turbon som sitter på Golf GTi, Octavia RS, S1 bland annat även den haft driftstörningar. 

Redan 2015 började vi jobba på egna turbos. Testat och utvecklat själva i Nynäshamn vad vi anser är en bra lösning för att bli av med riskerna runt runt original turbon, vår STM350 turbo som lanserades Februari 2019.

STM350 turbon är en 1 till 1 enhet med original IS20 men inte byggd på original IS20 eller IS38 turbon, utvecklad och testad i Nynäshamn och endast såld i Nynäshamn hos oss på Stertman Motorpsort AB. 

Turbon fungerar alltså att köra på en original VW Golf GTi mk7, Audi S1, Skoda Octavia RS med flera som har EA888 gen 3 med IS20 turbon från fabrik. 

Man behöver inte byta någon annan hårdvara än turbon för att kunna köra denna turbo.
Endast turbo byte ger i regel ingen effekt på original motormjukvara.

STM350 turbon är byggd på vår STM400 turbo och som ersättning till IS20 turbon. Den ska kunna leverera effekt upp till ca 420hk med tillhörande hårdvara (så som avgassystem, intercooler, insugskit, uppgraderad högtryckspump på bränslet med mera).

Turbon säljs enbart med installation i Nynäshamn där vi säljer turbon som en komplett lösning med installation och material.
Så i priset ingår installation, olja, oljefilter, glykol, oljereturledning från turbo, o-ringar, tätningar, packningar och miljöavgift bland annat.
Man lämnar in bilen betalar för turbon och de tillkommer inget annat så länge bilen inte har den tidiga revisionen på oljematningen till turbon, då tillkommer det ca 600:- ink moms och arbete. 

Sedan kan man välja till vår mjukvara till detta men det är inget måste eller krav.
Det finns en rad options runt bytet av turbon, men det vi brukar rekommendera är att passa på att installera turbo mössa, turbo inlopp, ersättnings rör för turbo ljuddämpare, downpipe, insugskit med mera.
För priser runt detta vänligen kontakta oss.

Vi ger 3 års garanti på turbon med fria mil, dock förusatt att våra service rekommendationer följs (varierar beroende på trimningsgrad av motor, kontakta oss för att få reda på våra rekomemndationer) samt bilen går med original mjukvara eller våran anpassade mjukvara.

Här är en enkel och extremt driftsäker lösning för alla som söker mer effekt men vill behålla driftsäkerhet och funktion. 
Turbon är alltså en helt ny enhet.

Made in Sweden, made in Nynäshamn!

OBS, priset är räknat med inbyte av kompressor och avgashus som stome i inbyte, utan dessa tillkommer 6500:-.

Vi säljer STM350 turbo för 33995:- fram tills vi har sålt 20 enheter, listpris för detta är normalt 42995:-, på grund av detta finns det inga rabatter, kampanjer, klubb priser eller liknande för denna turbo. 

 

Reviews

Write a review

Stertman Motorsport VAG MQB 2,0TFSi STM350 uppgraderings turbo

Stertman Motorsport VAG MQB 2,0TFSi STM350 uppgraderings turbo

Vi på Stertman Motorsport började utveckla turbos till EA888 gen 3 motorn redan under 2015, i synerhet då original turbon på högeffektsvarianten med IS38 turbon hasr driftstörningar. Men även den mindre IS20 turbon som sitter på Golf GTi, Octavia RS, S1 bland annat även den haft driftstörningar. 

Write a review

Tillbehör