VAG MQB 2,0TFSi Integrated Engineering 5 bars MAP och PUT sensorer

IE-IEELCI5

Ny

Integrated Engineering (IE) har tagit fram ett "high boost sensor kit" med 5 bars MAP och PUT sensorer. 
Detta för att ECU ska kunna läsa de högre laddtrycken man i regel får när man trimmar dessa bilar hårt. 

Mer detaljer

3 928,00 kr

Lägg till i önskelistan

Mer information

Integrated Engineering (IE) har tagit fram ett "high boost sensor kit" med 5 bars MAP och PUT sensorer. 
Detta för att ECU ska kunna läsa de högre laddtrycken man i regel får när man trimmar dessa bilar hårt. 

IE 5 bar MAP sensor kitet är designat för att ersätta original 3 bars sensorerna som sitter original. 
Både MAP (manifold absolute pressure) och PUT (pressure up throttle) är med i kitet och kan läsa 2 bar mer än original sensorerna. 

Uppgradera till 5bar MAP och PUT kitet gör så att ECU kan läsa de högre trycket och viktrigt vid turbo uppgraderingar eller hårt trimmade bilar. 

Kitet är gjort för att vara 1 till 1 med original sensorerna. 
Så väldigt lätt att byta. 

Dock kräver detta kit att man även ändrar motormjukvaran, man kan inte montera och köra/starta bilen med dessa utan att ha ändrat värdena i ECU för dessa sensorer. 

Info till motormjukvara, skalning: 

  • 11HPA= .5 Volts
  • 5000HPA= 4.5 Volts

 

Passar alla 2,0T motorer på MQB plattan, typ Leon Cupra, Golf R, A3, S3, TTS, Octavia RS, Arteon GTR, Passat GTR, Superb 2,0TFSi med flera.

Reviews

Write a review

VAG MQB 2,0TFSi Integrated Engineering 5 bars MAP och PUT sensorer

VAG MQB 2,0TFSi Integrated Engineering 5 bars MAP och PUT sensorer

Integrated Engineering (IE) har tagit fram ett "high boost sensor kit" med 5 bars MAP och PUT sensorer. 
Detta för att ECU ska kunna läsa de högre laddtrycken man i regel får när man trimmar dessa bilar hårt. 

Write a review