Audi RS3 2,5TFSi 8V Facelift DO88 BeastFlow Öppet kolfiber insugssystem med inloppsslang för TTE600/TTE700 turbo

DO88-LF-220-OP-INL-63

Ny

do88 presenterar stolt deras öppna insugssystem för Audi RS3 och TT RS, utformat för höga effektuttag!

När do88 tog oss an den fantastiska Audi RS3:an med den underbart välljudande 5:an, satte do88 upp ett antal mål. För det första, effektuttaget. Med flertalet alternativ på marknaden redan, hade do88 ambitionen att bringa något som kunde klara av den magiska 1000 hk gränsen. För det andra, att ta bort alla restriktioner, både luftfiltret, insugsröret och tilluften måste naturligtvis vara av betydande storlek. För det tredje, att undvika att systemet drar i sig värmeluft ifrån motorutrymmet, vi behövde ett helt slutet system.

Mer detaljer

14 681,00 kr

Lägg till i önskelistan

Mer information

do88 presenterar stolt deras öppna insugssystem för Audi RS3 och TT RS, utformat för höga effektuttag!

När do88 tog oss an den fantastiska Audi RS3:an med den underbart välljudande 5:an, satte do88 upp ett antal mål. För det första, effektuttaget. Med flertalet alternativ på marknaden redan, hade do88 ambitionen att bringa något som kunde klara av den magiska 1000 hk gränsen. För det andra, att ta bort alla restriktioner, både luftfiltret, insugsröret och tilluften måste naturligtvis vara av betydande storlek. För det tredje, att undvika att systemet drar i sig värmeluft ifrån motorutrymmet, vi behövde ett helt slutet system.

För det tredje, ville vi skapa ett helt slutet system. Men att ha filtret helt öppet utan själva luftburken förbättrar dock luftflödet. Detta helt öppna system förbättrar luftflöde med 5-10 % jämfört med det slutna systemet – beroende på utförance! Detta är något för dragrace-entusiasten.

Med dessa tre element, ofta kombinerade men sällan optimerade, gick do88 till verket. Resultatet, tror do88, talar för sig självt. Hittills är detta förmodligen det största insugssystemet för TT RS och RS3 på marknaden! Hela systemet är tillverkat av högsta kvalitet, vakuumformad, prepreg-kolfiber (2x2 väv). Kolfiberröret ansluter till det enorma 6" BMC-filtret, dessa tillsammans säkerställer att motorn alltid har tillräcklig lufttillförsel! Röret själv är 6" där det ansluter till filtret, och smalnar sedan av mot turbon, men blir aldrig mindre än 4,5" i sin minsta sektion!

Sett till systemets rena storlek – vet du att do88 menar allvar! Det robusta men lätta kolfibret är lackerat med en UV- och värmemotståndig högblank klarlack som ger ett fantastiskt utseende och en ytbehandling som inte riskerar att gulna. Utseende som matchar prestandan!

Systemet säljs i flera olika utföranden. Det är kompatibelt med vår 4,5” turboinloppsslang - för vilken du kan välja tre olika turboadaptrar - samt med den gjutna originalinloppsröret. Detta gör vårt system mångsidigt och kompatibelt med många turbokonfigurationer! Valet att lägga till do88 inloppsslangen tar effektivt bort alla flaskhalsar före turbon och undviker därmed turbo ”surge” även vid höga effekter!

Tester genomförda i DO88 SuperFlow SF1020 flödesbänk, visar tydligt fördelen med den valfria inloppsslang. Insugssystemet ensamt erbjuder en betydande 19% luftflödesökning. Men kombinerat med vår 4,5” inloppsslangen, är den totala luftflödesökningen fantastiska 76%! Vi rekommenderar starkt detta tillval.

 

Systemet säljs i fyra utföranden, beroende på turbokonfiguration:

  1. Insugssystemet ensamt. Ansluter till det gjutna originalinloppsröret.
  2. Med do88 Turbo inloppsslang och en CNC adapter (56,3mm) mot originalturbon.
  3. Med do88 Turbo inloppsslang och en CNC adapter (62,8mm) mot TTE 600, 625 V2 och 700 turbos.
  4. Med do88 Turbo inloppsslang och en CNC adapter (65,7mm) mot TTE 777 och 855 turbos.

Egenskaper:

  • Enormt 6” (152mm) luftfilter ifrån italienska BMC.
  • En helt öppen design som prioriterar maximalt luftflöde framför lägsta insugstemperatur.
  • Precisionstillverkat och optimerad design för obehindrat luftflöde.
  • Optimerad för trimmade motorer, hybridturbos och stora turbokit.
  • Kan monteras med det valfria valfri tillvalet do88 4,5” (114 mm) turboinloppsslang, original turboinloppsrör eller alla eftermarknads turbo inloppsslangar eller rör utformade för original insugningssystem.
  • Upp till +XX hk / +XX Nm ökning på en Steg 1 bil (Audi RS3 8V DAZA motor).
  • Ökar luftflödet upp till 102% i kombination med den valfria do88 Inloppsslangen designad för TTE 777 och 855.
  • Tvättbart och återanvändbart luftfilter för optimal prestanda och lång livslängd.
  • Minskat tryckfall och därmed belastning på originalkomponenter jämfört med original.
  • Förbättrad gasrespons och snabbare spool.
  • Ger ett förbättrat insugssljud från turboaggregatet och bypass-ventilen (dumpen), speciellt på denna öppna variant.
  • Design med rak och mjuk flödesväg för luften utan skarpa eller hårda böjar och hinder.
  • Kompatibel för de flesta framtida modifikationer du kan tänka dig, som t.ex. turbouppgradering.
  • UV- och värmemotståndig högblank klarlack på kolfibern för långvarigt skydd.

Ge dig själv och den fantastiska femcylindriga motorn ett insugsystem värdigt RS-namnet. Bli av med alla restriktioner och var redo för framtida uppgraderingar!

Reviews

Write a review

Audi RS3 2,5TFSi 8V Facelift DO88 BeastFlow Öppet kolfiber insugssystem med inloppsslang för TTE600/TTE700 turbo

Audi RS3 2,5TFSi 8V Facelift DO88 BeastFlow Öppet kolfiber insugssystem med inloppsslang för TTE600/TTE700 turbo

do88 presenterar stolt deras öppna insugssystem för Audi RS3 och TT RS, utformat för höga effektuttag!

När do88 tog oss an den fantastiska Audi RS3:an med den underbart välljudande 5:an, satte do88 upp ett antal mål. För det första, effektuttaget. Med flertalet alternativ på marknaden redan, hade do88 ambitionen att bringa något som kunde klara av den magiska 1000 hk gränsen. För det andra, att ta bort alla restriktioner, både luftfiltret, insugsröret och tilluften måste naturligtvis vara av betydande storlek. För det tredje, att undvika att systemet drar i sig värmeluft ifrån motorutrymmet, vi behövde ett helt slutet system.

Write a review