Seat Leon 2,0T OPF Cupra 5F (290hk) STM mjukvara motor och DSG för STM400 Turbo paket

Ny

STM är Stertman Motorsport egna mjukvaror där Mattias Stertman är hjärnan bakom dessa mjukvaror. Prioriteringar har lagts på körbarhet, driftsäkerhet och prestanda.
Alla STM mjukvaror är framtagna för att vara en optimal motoroptimering för bilen.

Mer detaljer

17 500,00 kr

-5 495,00 kr

22 995,00 kr

Lägg till i önskelistan

Mer information

STM är Stertman Motorsport egna mjukvaror där Mattias Stertman är hjärnan bakom dessa mjukvaror. Prioriteringar har lagts på körbarhet, driftsäkerhet och prestanda.
Alla STM mjukvaror är framtagna för att vara en optimal motoroptimering för bilen.

All installation sker på plats hos oss i Nynäshamn. Detta för att vi ska kunna justera och kontrollera alla världen på just Din bil.
Detta säkerhets ställer att bilen går som den ska både innan och efter optimeringen. Dessutom för att vi ska veta vilken hårdvara bilen har om man tittar på något annat än steg 1 optimering. 

Installationen av mjukvara (steg 1) tar ca 3-8 timmar beroende på bilmodell.
För steg 2 mjukvaror eller mer kan installation och justeringarna för just Din bil ta ännu längre tid.

Vi tar även självklart bort eventuella fartspärrar för att bilen ska kunna nå sin riktiga toppfart.

Med alla våra trimsteg kan man räkna med en lägre bränsleförbrukning och helt klart ett roligare ägande.

Alla STM mjukvaror är testade under extrema förhållanden och gjort för att leverera gång på gång året runt även under dom mest kritiska momenten.

Original effekt: 
290hk och 380nm

Steg 1:
400hk och 520nm 
Steg 1 är till original bilar med STM400 turbon utan andra modifikationer eller möjligen enbart ett Cat-Back avgassystem och/eller sportluftfilter i original luftburken.
Krav på hårdvara: 
- Ingen hårdvara krävs utöver STM400 turbo

Steg 2:
425hk och 545nm
Steg 2 är framtaget när man har uppgraderad avgassystem från STM400 turbon och bakåt (Turbo-Back) och ett sportluftfilter i original luftburken.
Krav på hårdvara:
- Turbo-Back avgassystem med bättre flöde än original
- Sportluftfilter i original luftburken eller bättre
- Inloppsrör till turbo
- Ersättnings rör för turbo ljuddämpare
- Turbo mössa

Steg 2,5:
460hk och 570nm
Steg 2,5 är framtaget för dom som vill ha mer av allt, här är det fullständig optimering av STM400 turbon. Det betyder att det är viktigt med rätt hårdvara. 
Här använder man uppgraderat avgassystem från STM400 turbon och bakåt (Turbo-Back), insugskit, uppgraderad intercooler med mera.
Krav på hårdvara:
- Turbo-Back avgassystem med bättre flöde än original
- Insugskit
- Inloppsrör till turbo
- Ersättnings rör för turbo ljuddämpare
- Turbo mössa
- Uppgraderad högtryckspump
- Uppdaterad intercooler

Byte av delar ingår ej i mjukvaran det är något som tillkommer, så även hårdvara som varierar i priser berorende på önskemål.
Detta är enbart mjukvara till motorstyrdon, så hårdvara så som avgassystem med mera måste läggas till om man önskar mer en steg 1.

I priset på alla steg av mjukvara ingår själva installation, inviduell justering av mjukvaran, lättare fordonskontrol, loggning av bilen innan optimeringen och även efter optimering. Vi mäter alla fordons acceleration med enP-Gear P610för att se hur bilen går före och efter optimering, för att Du som kund ska se hur mycket snabbare bilen blir efter optimering.
Notera att under vissa omständigheter kan vi inte utföra dessa tester, framförallt vid dåligt väder.
Normala acceleration mätningar är 80-120km/h, 100-150km/h och/eller 100-200km/h, önskar man någon annan intervall vill vi gärna få reda på just detta innan vi optimerar så vi kan göra mätningen som Ni önskar.  

Vi på Stertman Motorsport AB gör alltid inviduella justeringar och erbjuder Dig som kund att få ta del av mätningar före och efter optimeringen på vår Mustand Dyno (rullandelandsväg), detta mot en ersättning på 2000:- ink moms i samband med optimering. 
Vill man göra effektmätning vid ett senare tillfälle så kostar detta 3500:- ink moms men då får man inte före och efter som i samband med optimeringen.
Viktigt att bilen inte har dubbdäck om vi ska justera bilen i vår Mustang Dyno eller för den delen mäta effekt.

Stertman Motorsport AB har även en Insoric som vi kan mäta effekt före och efter med om det önskas, detta kostar 1000:- ink moms i samband med optimering, dock krav att det inte är dåligt väder, så som snö, is, kraftigt regn med mera. 
Normalt listpris med Insoric 2200:- ink moms. 

Stertman Motorsport AB lämnar självklart 30 dagar öppet köp och även garanti (2 år) på att inte bilens motorstyrdon tagit skada av optimeringen.
Vi tar inte över bilens nybilsgaranti eller liknande!

Alla våra mjukvaror för bensinbilar är gjorda för 98 oktan eller bättre där vi föredrar OKQ8, men även Preem och Circle K fungerar.
Vi rekommenderar inte bensin från Shell och ST1.

Vid inlämningstillfället av fordonet ska fordonet ha minst halv tank bränsle, behöver vi tanka bilen debiterar vi tiden det tar att tanka bilen och bränslet så vi kan färdigställa mätningar och justeringar.

OBS! Vi trimmar inte en bil som inte går som den ska eller som är trasig utan att reparera den först!

Reviews

Write a review

Seat Leon 2,0T OPF Cupra 5F (290hk) STM mjukvara motor och DSG för STM400 Turbo paket

Seat Leon 2,0T OPF Cupra 5F (290hk) STM mjukvara motor och DSG för STM400 Turbo paket

STM är Stertman Motorsport egna mjukvaror där Mattias Stertman är hjärnan bakom dessa mjukvaror. Prioriteringar har lagts på körbarhet, driftsäkerhet och prestanda.
Alla STM mjukvaror är framtagna för att vara en optimal motoroptimering för bilen.

Write a review

Tillbehör