BMW M240i B58 F22/F23 DO88 Laddluftsrör/Tryckrör med svart silicon slang

DO88-TR-410

Ny

Uppgradera din motor med do88s tryckrör för B58 Gen 1, som finns i BMW M240i, 340i, 440i med flera!

BMW tillverkar oftast sina tryckrör av plast. Detta val är kostnadseffektivt, men det är inte alltid optimalt för att hantera trycksatt luft. När plasten åldras eller om du ökar laddtrycket i din bil är det inte ovanligt att de går sönder.

Mer detaljer

4 450,00 kr

Lägg till i önskelistan

Mer information

Uppgradera din motor med do88s tryckrör för B58 Gen 1, som finns i BMW M240i, 340i, 440i med flera!

BMW tillverkar oftast sina tryckrör av plast. Detta val är kostnadseffektivt, men det är inte alltid optimalt för att hantera trycksatt luft. När plasten åldras eller om du ökar laddtrycket i din bil är det inte ovanligt att de går sönder.

Ett trasigt tryckrör kan resultera i minskad effekt, även känt som "limp mode", eller så kan bilen dö helt. Då krävs det att röret byts ut innan bilen kan startas igen. Detta kan potentiellt lämna dig strandsatt längs vägkanten.

Det finns många eftermarknadstryckrör för B58-motorn på marknaden, men vår åsikt är att de flesta inte är korrekt designade. Det flesta konkurrenter har gjort en mycket simpel design där det under och övre tryckrören kopplas samman med en rak reducerande silikonslang. Det är uppenbart att de inte har förstått att denna slangkoppling måste vara lite flexibel för att kunna ta den termiska rörelsen i mellan rören. Denna vanliga design kommer högst troligen att orsaka problem med att slangen glider av slanganslutningarna eftersom den inte tillåter rörelse ifrån temperaturförändringarna. En naturlig lösning på detta problem är att folk drar åt slangklämmorna hårdare, men detta kommer i de flesta fall förstöra och deformera slanganslutningen på röret, vilket gör rören oanvändbara.

Men vi har valt en annan lösning på do88. För oss var det klart att systemet behöver en flexibel anslutning mellan det nedre och övre tryckrören som kan hantera den termiska rörelsen. Vår lösning är en 3-stagad aramid-förstärkt silikonslang. Vår slangdesign tillåter rörelse i alla riktningar utan att den viker sig eller belastar slanganslutningarna. För att ytterligare förbättra hållbarheten har båda rören CNC-bearbetade 6063 slanganslutningsändar med en väggtjocklek på 3 mm. Dessa slanganslutningar kommer inte att deformeras även för överdrivet åtdragna slangklämmor.

Våra tryckrör löser inte bara hållbarhetsproblemet men förbättrar förstås även prestandan. Vi designade våra rör med en större diameter och med mjuka dornbockade böjar för att förbättra prestandan. Det nedre röret är 60mm (2 3/8") och det övre röret 76mm (3"), dessa reducerar effektivt tryckfallet och minskar turbulensen.

Vårt övre tryckrör, som ansluts till spjälhuset med dess CNC-frästa fläns, har två 1/8 NPT-uttag lämpliga för metanolinsprutning eller som uttag för tex laddtrycksmätare. Vi inkluderar två 1/8 NPT-pluggar för dem som väljer att inte använda dessa portar.

Egenskaper:

  • Flexibel slanganslutning mellan övre och nedre tryckröret som tillåter rörelse och förhindrar att slangen hoppar av.
  • Specialdesignad 3-stegad reducerad silikonslang förstärkt med högtemperaturklassad aramid-armering och yttre ringar av rostfritt stål.
  • Högkvalitativa slangklämmor ifrån Mikalor ingår. Dessa klämmor är utrustade med en separat ring inuti klämman som förhindrar skador på slangen samt fördelar klämtrycket jämnt runt hela slangen.
  • Förbättar luftflödet och minskar tryckfallet för din motor!
  • 23% mer flöde än OEM, med 649 CFM @ 150mbar (2.17psi) jämfört med OEMs 528 CFM.
  • CNC-bearbetade slanganslutningar med matchad innerdiameter mot röret som ger en deformationssäker kläm yta.
  • CNC-bearbetade uttag för MAP-sensor, turbo- och spjällhusanslutningar.
  • CNC-bearbetade (2x) 1/8 NPT uttag, perfekta för metanolinsprutning eller som uttag exempelvis laddtrycksmätare.
  • Två 1/8 NPT-pluggar följer med om du inte använder uttagen.
  • Dornbockade 60mm (2 3/8") och 76mm (3") tryckrör lackade med en snygg mattsvart pulverlack.
  • Passar tillsammans med motorkåpan (vilket vissa konkurrenters tryckrör inte gör).
  • Inkluderar alla delar och monteringsanvisning för enkel montering.

 

Passar:
BMW 1' M140i M140iX (F20 F21)
Motor: B58 Gen 1
Årsmodeller: 09/2015 -

BMW 2' M240i M240iX (F22 F23)
Motor: B58 Gen 1
Årsmodeller: 09/2015 -

BMW 3' 340i 340iX (F30 F31 F34)
Motor: B58 Gen 1
Årsmodeller: 10/2014 -

BMW 4' 440i 440iX (F32 F33 F36)
Motor: B58 Gen 1
Årsmodeller: 03/2015 -

BMW 5' 540i 540iX (G30 G31)
Motor: B58 Gen 1
Årsmodeller: 10/2015 -

BMW 6' 640i 640iX (G32)
Motor: B58 Gen 1
Årsmodeller: 09/2016 -

BMW 7' 740i 740iX (G11 G12)
Motor: B58 Gen 1
Årsmodeller: 10/2014 -

BMW X3 M40iX (G01)
Motor: B58 Gen 1
Årsmodeller: 10/2016 -

BMW X4 M40iX (G02)
Motor: B58 Gen 1
Årsmodeller: 03/2017 -



OE-REF / ERSÄTTER
13718601684

Reviews

Write a review

BMW M240i B58 F22/F23 DO88 Laddluftsrör/Tryckrör med svart silicon slang

BMW M240i B58 F22/F23 DO88 Laddluftsrör/Tryckrör med svart silicon slang

Uppgradera din motor med do88s tryckrör för B58 Gen 1, som finns i BMW M240i, 340i, 440i med flera!

BMW tillverkar oftast sina tryckrör av plast. Detta val är kostnadseffektivt, men det är inte alltid optimalt för att hantera trycksatt luft. När plasten åldras eller om du ökar laddtrycket i din bil är det inte ovanligt att de går sönder.

Write a review